GSYİH (2024): 79.715 milyar ABD Doları
Kişi başına GSYİH (2024) : 23.173 bin ABD Doları
GSYİH Büyüme Hızı (2024): % 3,1
Enflasyon Oranı (2024): %5,45
İşsizlik Oranı (2024): %7,2
İhracatı (2024): 12,8 milyar ABD Doları
İthalatı (2024): 10,9 milyar ABD Doları
İkili ticaret hacmimiz (2025- ilk 4 ay): 402,984 milyon ABD Doları
İhracatımız (2025- ilk 4 ay): 59,339 milyon ABD Doları
İthalatımız (2025- ilk 4 ay): 343,645 milyon ABD Doları
Güney Amerika’nın en küçük ikinci ülkesi olan Uruguay, verimli ve geniş tarım arazileri sayesinde ihracata dönük gelişmiş bir tarım sektörüne ve iyi eğitimli iş gücüne sahiptir. İyi işleyen bir pazar ekonomisine sahip olan Uruguay’da sosyal harcama oranları ve kalkınma göstergeleri de Latin Amerika ülkelerinin üzerindedir.
Güney Amerika Ortak Pazarı (MERCOSUR) kurucu üyesi olan Uruguay’ın en önemli ticaret ortakları Çin, AB, Brezilya, Arjantin ve ABD’dir. Yaklaşık 80 milyar Dolarlık GSYİH ile görece küçük bir ekonomiye sahip olan Uruguay, MERCOSUR’un küresel krizden en az etkilenen üyesi sayılabilir. Bununla birlikte, Uruguay’ın ekonomik büyümesinde, komşuları Arjantin ve Brezilya’nın ekonomilerindeki sorunların etkisiyle 2016 yılından bu yana düşüş yaşanmış olup, 2019 yılında sadece % 0,4 oranında büyüme kaydedilmiş; koronavirüs salgınının etkisiyle 2020 yılında ekonomisinde %5.7 oranında küçülme meydana gelmiştir. Salgın sürecinden sonraki toparlanma yılı olan 2021’de %4.4, 2022 yılında ise %5.4 büyümüştür. Yıllık enflasyon 2022 yılı için %8.4, 2023 yılı için %5.87, 2024 yılı için %5,45 olarak kaydedilmiştir. 2022 yılında %7.9 olarak kaydedilen işsizlik oranı 2023 için %8.4, 2024 için %7.2’dir.
Ekonomik büyümeye yönelik olarak hükümetin temel hedefi bir yandan içeride lojistik ve altyapısal iyileşme sağlayarak yabancı yatırımcı çekmek, diğer yandan küresel pazara azami ölçüde entegre olmaktır. Uruguay’ın ihracatının ana kalemlerini büyükbaş canlı hayvan ve karkas et, kâğıt ve selüloz ürünleri, soya, deri, pirinç; ithalatının ana kalemlerini ise, hızlı tüketim ürünleri, tarım makinaları, cep telefonu, plastik, tekstil, giyim, ilaç ile otomobil ve otomotiv yan sanayi ürünleri oluşturmaktadır.