Sayın Bakanımız, 1 Mayıs 2019 tarihinde Katar'ın başkenti Doha'da
düzenlenecek olan Asya İşbirliği Diyaloğu 16. Dışişleri Bakanları
Toplantısına katılacaktır.
Asya İşbirliği Diyaloğu, ortak kalkınma potansiyelinin hayata geçirilmesi
için Asya ülkeleri arasında kıtasal planda işbirliğini geliştirmek, küresel
düzeyde Asya'nın rekabet gücünü arttırmak, farklı bölgesel örgütler
arasında koordinasyonu sağlamak hedefleriyle 2002 yılında hükümetlerarası
bir forum olarak kurulmuştur.
Türkiye, 2019 Eylül ayında, Asya İşbirliği Diyaloğu'nun Dönem Başkanlığını
bir yıl süreyle üstlenecektir.