Irak’a Seyahat Edecek Vatandaşlarımıza Önemli Duyuru, 14 Nisan 2014

1) HABUR/ İBRAHİM HALİL SINIR KAPISINDA PASAPORTLARA TATBİK EDİLEN “GİRİŞ MÜHRÜ”, SADECE IRAK KÜRT BÖLGESİNE (IKB-DOHUK, ERBİL VE SÜLEYMANİYE’YE) GİRMENİZİ VE BU BÖLGEDE 15 GÜN KALMANIZI SAĞLAMAKTADIR. IRAK BÜYÜKELÇİLİĞİ/BAŞKONSOLOSLUKLARINDAN ÖNCEDEN IRAK VİZESİ ALMADIYSANIZ, IKB'DEN (DOHUK, ERBİL VE SÜLEYMANİYE) IRAK'IN DİĞER VİLAYETLERİNE GEÇMEYİNİZ.

-Dohuk, Erbil ve Süleymaniye’ye gidecek vatandaşlarımıza Irak Kürt Bölgesel Yönetimi (IKBY) giriş kolaylığı sağlayarak, Irak vizesi talep etmeksizin Habur/İbrahim Halil Sınır Kapısı ile Erbil ve Süleymaniye Havalimanlarında pasaportlara giriş mührü vurarak Irak Kürt Bölgesi’ne 15 gün süreyle giriş izni sağlamaktadır.

-Sadece Dohuk, Erbil ve Süleymaniye’ye giriş ve sadece 15 gün kalma imkânı sağlayan bu giriş mührü, Irak vizesi değildir. Bu giriş mührü, Irak’ın diğer 15 vilayetine giriş hakkı vermemektedir.

-Irak vizesi olmadan İbrahim Halil’de veya Erbil ve Süleymaniye Havalimanlarında elde edilen giriş mührü ile Irak’ın diğer 15 vilayetine hava ya da karayoluyla geçilmesi halinde, Irak’a vizesiz veya yasadışı girilmiş durumuna düşülmektedir. Bu durumda vatandaşlarımızın vize ihlali suçu nedeniyle 3 gün ila 3 ay arasında hapis cezası ile karşılaşması, para cezasına çarptırılması ve bilahare sınırdışı edilmesi sözkonusudur.

2) IKB (DOHUK, SÜLEYMANİYE VE ERBİL) DIŞINDAKİ IRAK VİLAYETLERİNE GİDECEKSİNİZ MUTLAKA IRAK VİZESİ ALINIZ.

Dohuk, Erbil ve Süleymaniye dışındaki Irak vilayetlerine gidecek vatandaşlarımızın Ankara’daki Irak Büyükelçiliği veya İstanbul ve Gaziantep’teki Irak Başkonsolosluklarından Irak vizesi almaları ya da Irak vizesi verilen Bağdat, Basra, Necef ve Musul havalimanlarından Irak’a gelmek suretiyle bu havalimanlarında Irak’ın tüm vilayetlerinde geçerli Irak vizesi almaları gerekmektedir.

3) IRAKA SEYAHAT EDECEK RESMİ PASAPORT (DİPLOMATİK, HİZMET VE HUSUSİ) HAMİLİ TÜM VATANDAŞLARIMIZIN IRAK’A GİTMEDEN ÖNCE ÜLKEMİZDEKİ IRAK BÜYÜKELÇİLİĞİ VE BAŞKONSOLOSLUKLARINDAN VİZE ALMALARI GEREKMEKTEDİR.

4) DOHUK, SÜLEYMANİYE VE ERBİL’DE ÇALIŞACAKSANIZ VEYA 15 GÜNDEN FAZLA KALACAKSANIZ, ÇALIŞMA VİZENİZİ VEYA İKAMET KARTINIZI, IKB’YE GİRİŞ TARİHİNDEN İTİBAREN EN GEÇ 15 GÜN İÇİNDE GEREKLİ BELGELERLE IKB MAKAMLARINA BAŞVURARAK ELDE ETMENİZ GEREKMEKTEDİR.

5) IRAK’IN IKB BÖLGESİ DIŞINDAKİ VİLAYETLERİNE ÇALIŞMAYA GİDİYORSANIZ, ÇALIŞMA VİZENİZİ ÖNCEDEN TÜRKİYE’DEKİ IRAK BÜYÜKELÇİLİĞİ VE BAŞKONSOLOSLUKLARINDAN ALMANIZ GEREKMEKTEDİR.

Mağdur duruma düşmemeleri için, çalışmak amacıyla Irak’a giden vatandaşlarımızın Irak’a gelmeden önce “çalışma vizelerini” işverenleri kanalıyla Ankara’daki Irak Büyükelçiliği veya İstanbul ve Gaziantep’teki Irak Başkonsolosluklarından almaları gerekmektedir.

Ülkemizdeki Irak diplomatik temsilcilikleri ile Bağdat, Basra, Musul ve Necef havalimanlarından alınabilen 30 gün ikamet süreli turist vizesi veya Dohuk’tan karayoluyla, Erbil ve Süleymaniye’den havayoluyla girişte pasaporta tatbik edilen 15 gün ikamet süreli “giriş mührü”, bir çalışma vizesi değildir ve çalışma hakkı vermemektedir.

Irak’ta çalışma vizesi almadan, giriş mührü veya turist vizesiyle çalışanlar yasadışı kabul edilmekte, 3 gün ila 3 ay arasında hapis ve 400 ABD doları para cezasına çarptırılabilmektedir.
 
6) IRAK’A ÇALIŞMAYA GİTMEDEN ÖNCE İŞVERENİNİZLE YAPTIĞINIZ İŞ SÖZLEŞMESİNİ (HİZMET AKDİNİ) TÜRKİYE’DE ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU İL MÜDÜRLÜKLERİNE VEYA HİZMET MERKEZLERİNE ONAYLATMANIZ ÜCRET, ÇALIŞMA KOŞULLARI, SOSYAL GÜVENLİK KONULARINDA MAĞDURİYET YAŞAMAMANIZ İÇİN BÜYÜK ÖNEM ARZETMEKTEDİR.

İşverenleri Türk ise, çalışma vizelerini almalarının yanı sıra, çalışanlarımızın işverenleriyle yaptıkları sözleşmeleri Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüklerine veya hizmet merkezlerine onaylatarak Irak’a gitmeleri yararlarına olacaktır. Aksi takdirde Irak’ta işçi ile işveren arasında doğan çeşitli uyuşmazlıklarda ya da maaş gecikmesi veya ödenmemesi gibi durumlarda birçok vatandaşımız Irak’ta mağdur ve yasadışı duruma düşebilmekte ve yasal çerçevede hak talebinde bulunamamaktadır. Bu amaçla kullanılabilecek örnek iş sözleşmeleri (hizmet akitleri), İl Müdürlüklerinden veya İŞKUR internet sitesinden temin edilebilmektedir.

7) PASAPORTUNUZU, NÜFUS CÜZDANINIZI VE IKB’DE ALMIŞSANIZ İKAMET KARTINIZI KİMSEYE REHİN VERMEYİNİZ.

8) IRAK’A GİTMEDEN ÖNCE GİDECEĞİNİZ ŞEHİRLERE GÖRE BAĞDAT BÜYÜKELÇİLİĞİMİZ VEYA BASRA, ERBİL VEYA MUSUL BAŞKONSOLOSLUKLARIMIZDAN BİLGİ ALMANIZ YARARLI OLACAKTIR.

Vatandaşlarımızın Irak’a gitmeden önce gidecekleri şehirlere göre,
 
Anbar (Ramadi), Babil (Hille), Bağdat (Bağdat), Diyala (Bakuba), Kadisiye (Divaniye), Kerbala (Kerbala), Necef (Necef) Selahaddin (Tikrit) ve Vasit (Kut) vilayetleri için Bağdat Büyükelçiliğimize;

Tel:+964 790 190 94 06 veya +90 312 218 60 10 E-posta: embassy.baghdad@mfa.gov.tr
 
Basra (Basra), Dikar (Nasıriye), Meysan (Amara) ve Mutenna (Semave) vilayetleri için Basra Başkonsolosluğumuza;

Tel:+964 781 284 20 55 veya +90 312 218 60 12 E-posta: consulate.basra@mfa.gov.tr

Dohuk, Erbil ve Süleymaniye vilayetleri için Erbil Başkonsolosluğumuza;

Tel:+964 66 224 62 33 E-posta: consulate.erbil@mfa.gov.tr
 
Musul (Ninova) ve Kerkük (Tamim) vilayetleri için Musul Başkonsolosluğumuza;

Tel:+964 770 089 71 95 E-posta: consulate.mosul@mfa.gov.tr müracaat ederek her konuda güncel bilgi almaları yararlı olacaktır.

Saygıyla duyurulur.