Hollanda

VİZE

Hollanda'dan geçiş yapacak olan vatandaşlarımız, AB üyesi bir ülkede ikamet etmeleri halinde, kendilerine ikamet ettikleri ülke tarafından verilen kimlik kartıyla seyahat edebilmektedirler. Diğer vatandaşlarımız ise vize rejimine tabi bulunmaktadırlar. Sınırlarda vize verilmemektedir.

Havayoluyla Schengen bölgesi dışındaki bir ülkeden Hollanda aktarmalı olarak ülkemize gidecek olan ya da ülkemizden hareketle Hollanda aktarmalı olarak Schengen bölgesi dışında bir ülkeye gidecek olan hususi ve umuma mahsus pasaport hamili vatandaşlarımız transit vizeye tabi olup, sözkonusu uygulama havalimanı uluslararası transit bölümünden ayrılmayacak veya Hollanda’ya giriş yapmayacak vatandaşlarımız için de geçerlidir. (1 Aralık 2022 tarihi itibariyle) Ancak Schengen bölgesindeki ülkeler ile ABD, Japonya ve Kanada’dan geçerli oturum izni veya vizesi olan vatandaşlarımız, Amsterdam aktarmalı yapacakları seyahatlerinde transit vizeden muaftırlar.

Hollanda makamları, Schengen kuralları ve Hollanda'nın vize mevzuatı çerçevesinde, Hollanda'ya turist olarak giriş yapmak isteyen vatandaşlarımızın Schengen vizesi başvurularının esas varış yerine (main destination) göre yapılması, bu çerçevede Hollanda'nın ilk giriş yapılacak esas varış ülkesi olması durumunda, vatandaşlarımızın Schengen vizelerini Türkiye'deki diğer Schengen ülke temsilcilikleri yerine Hollanda temsilciliklerinden almaları şartını aramaktadırlar.

Turist olarak gelen vatandaşlarımızın otel rezervasyonlarının ve dönüş biletlerinin bulunup bulunmadığı sorgulanmakta, ülkeye giriş beyanlarında çelişkili ifadeler bulunması durumunda Hollanda temsilciliğinden alınmış vizeleri olsa dahi Kraliyet sınır polisi tarafından ülkeye girişleri reddedilebilmektedir.

GÜMRÜK

AB ülkeleri gümrük mevzuatı geçerlidir. Yolcu beraberinde seyahat valizi, sınırlı alkol ve sigara, hava yolcuları için değeri 430 Avro’yu aşmamak üzere değerli eşya getirilmesi mümkündür. Bu miktar veya değerlerin aşılması halinde gümrük ve KDV ödenmesi gerekmektedir. Ülkeye girişte 10.000 Avro ve üzeri nakit paranın beyan edilmesi gerekmektedir.

Ev hayvanları için karantina zorunluluğu bulunmamakta, hayvanların aşılı olduğuna dair bir belge, AB düzenlemeleri çerçevesinde evcil hayvan pasaportu ve tanıtıcı mikroçip ibraz etmeleri talep edilmektedir.

Ülkeye girişte yolcu beraberinde getirilebilecek eşyalara ilişkin güncel bilgiler aşağıdaki bağlantıda sunulmaktadır.

https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen-naar-nederland/meenemen-nederland

KARAYOLLARININ DURUMU VE GÜVENLİK

Trafik sağdan işlemektedir. Yol güvenliği tamdır. Yol güzergahları çift yönlü otoyol olup, ışıklandırılmıştır.

Trafik ışıkları kameralarla kontrol altına alınmıştır. Tali yollarda sağdan geçiş üstünlüğü bulunmaktadır.

Otoyolların büyük bir bölümü gece aydınlatılmaktadır. Otoyollarda park alanları, benzin istasyonları, konaklama yerleri, lokanta ve oteller mevcuttur.

Sabah erken saatlerde ve akşamüstü mesai saatleri bitiminde otoyollar da dahil olmak üzere trafik sıkışıklığı yaşanmaktadır. Şehir içinde otobüs ve tramvayların düzenli seferleri vardır. Ayrıca, Rotterdam ve Amsterdam’da metro mevcuttur.

TRAFİK KURALLARINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR

Bisiklet, tramvay ve otobüsler için ayrı yolların yanısıra tüm araçlar için tek yol bulunduğu yerler de mevcuttur. Bisiklet sürücülerinin, yayaların ve tramvayların trafikte önceliği bulunmaktadır.

Şehir içi trafikte azami hız genellikle 50 km. olmakla beraber, kimi yerlerde 30 km.ye kadar düşmekte ve bu hususa özen gösterilmesi beklenmektedir. Hız limiti otoyol çıkışlarında aksi bir işaret olmadığı takdirde 80 km, otoyolda ise 100-120 km. arasında değişmektedir. Otoyollarda akşam 19:00’a kadar hız limiti 100 km’dir. Hız sınırını aşanlara para cezası uygulanmaktadır.

Otopark özellikle şehir merkezlerinde ücrete tabidir. Otopark yakınındaki bilet otomatlarından saatlik ücret ödenerek bilet alınması gerekmektedir.

TEMSİLCİLİK İRTİBAT BİLGİLERİ VE YARARLI TELEFONLAR

T.C. Lahey Büyükelçiliği :+31-70-302 31 00 ; +31-70-302 31 01

T.C. Rotterdam Başkonsolosluğu :+31 (0) 10 201 20 00

+31 (6) 410 24 588 (Yalnız acil durumlar için)

T.C. Deventer Başkonsolosluğu :+31(0) 570 688 650

+31 (0) 6 13 59 38 75 (Yalnız acil durumlar için)

T.C. Amsterdam Başkonsolosluğu : +31 (0) 20 30 50 333

+31 (0) 6 872 420 60 (Yalnız acil durumlar için)

Ambülans, polis, itfaiye, ilk yardım: 112

Polis Bilgi Hattı: 0900 8844

ANWB Otomobil Arıza: 088 269 28 88

Tren (Uluslararası) : 0900-9296

Tren (Hollanda içi) : 0900-9292

Amsterdam Schiphol Havaalanı Danışma: 0900-0141

+31 20 79 408 00

Bilinmeyen numaralar: 1888

AYRICA DUYURULMASINDA YARAR GÖRÜLEN HUSUSLAR

- Vatandaşlarımızın pasaport uzatma ve yenileme işlemlerini önceden yaptırmaları, yola çıkmadan önce pasaportlarının sürelerini kontrol etmeleri önem taşımaktadır. Geçici pasaport sadece sılaya dönüş ve acil durumlar için düzenlendiği cihetle seyahat öncesinde pasaport kontrollerinin mutlaka yapılması gerekmektedir.

Yeni pasaport başvurularında Türkiye’de basılarak gönderilecek pasaportun başvuru sahibine ulaşmasının en az 4-6 hafta sürebileceği gözönünde bulundurulmalıdır. Yeni pasaport (süresi geçmiş veya yıpranmış pasaportların değiştirilmesi dahil) başvurularının planlanan seyahatten en az iki ay önce gerçekleştirilmesi önem arzetmektedir. Ayrıca, kayıp nedeniyle yapılacak yeni pasaport başvurularında ilgili makamlarla yazışma yapılarak kaybolan pasaportun sistemden sildirilmesi gerekli olduğu için teslim süresi iki katına çıkabilmektedir.

Pasaport işlemlerine ilişkin ayrıntılı bilgi ve randevu, www.konsolosluk.gov.tr adresinden temin edilebilir.

- Yola çıkacak vatandaşlarımızın geçiş yapacakları ülkeler için vize durumunu ve otoyol geçiş ücret ödemelerini kontrol etmeleri önem taşımaktadır. Vizenin gerekli olduğu ülkeler için vizenin, seyahate çıkmadan önce ikamet edilen yerdeki ilgili ülke temsilciliğinden alınması tavsiye edilir.

-Vatandaşlarımızın pasaportlarının yanısıra oturma ve çalışma izinlerini gösteren belgeleri de yanlarında bulundurmaları yararlı olacaktır.

- Türkiye’deki noter, banka ve tapu işlemleri için nüfus cüzdanlarında T.C. Kimlik Numaralarının kayıtlı olması gerekmektedir. Nüfus cüzdanlarında T.C. Kimlik Numaralarının kayıtlı olmaması durumunda, Türkiye’deki nüfus müdürlüklerinin yanısıra Başkonsolosluklarımıza da başvurularak nüfus cüzdanlarının yenilenmesi mümkündür.

Kimlik kartı başvurularında, Türkiye’de hazırlanarak Başkonsolosluklarımıza gönderilecek kimlik kartının başvuru sahibine ulaşmasının yaklaşık 3 hafta sürebileceği gözönünde bulundurulmalıdır.

T.C. Kimlik Kartı işlemlerine ilişkin ayrıntılı bilgi ve randevu, www.konsolosluk.gov.tr adresinden temin edinilebilir.

- Hollanda’da uyuşturucu satışı yapılan ve kullanılan “coffeshoplar” diğer kafelerle karıştırılmamalı ve bu mekânlar konusunda dikkatli olunması gerekmektedir.