No: 247, 31 Aralık 2009, Sayın Bakanımızın Suudi Arabistan Ziyareti Hk. No: 246, 31 Aralık 2009, Japonya Dışişleri Bakanı Katsuya Okada'nın Ülkemizi Ziyareti Hk. No: 245, 30 Aralık 2009, Irak'ın Selahaddin Vilayetinin Tuzhurmatu İlçesindeki Saldırıda Yaralananların Türkiye'ye Getirilmesi Hk. No: 244, 30 Aralık 2009, İkinci Büyükelçiler Konferansı Hk. No: 243, 29 Aralık 2009, Pakistan'daki Terör Saldırıları Hk. No: 242, 29 Aralık 2009, İsrail’in Doğu Kudüs’te Yeni Yerleşim Birimi İnşa Edileceği Yönündeki Açıklaması Hk. No: 241, 25 Aralık 2009, Sayin Necati Münir Ertekün'ün Vefatı Hk. No: 240, 24 Aralık 2009, Üçlü Mekanizma Toplantısına İlişkin Basında Çıkan Haberler Hk. No: 239, 24 Aralık 2009, Kamboçya’daki Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliğine Sığınan Uygurların Çin Halk Cumhuriyeti’ne İade Edilmeleri Hk. No: 238, 21 Aralık 2009, Azerbaycan Dışişleri Bakanı'nın Ülkemizi Ziyareti Hk. No: 237, 17 Aralık 2009, RİG 18. Toplansısı Hk. No: 236, 16 Aralık 2009, Bulgaristan Devlet Televizyonu’nun Türkçe Haber Programını Yayından Kaldırması Hk. No: 235, 16 Aralık 2009, Estonya Dışişleri Bakanı Urmas Paet'in Ülkemizi Ziyareti Hk. No: 234, 14 Aralık 2009, Batı Şeria’daki El-Kebir Camii’ne Yönelik Saldırı Hk. No: 233, 11 Aralık 2009, Sayın Bakanımızın Hırvatistan ve Bosna-Hersek Ziyaretleri Hk. No: 232, 11 Aralık 2009, Türk-Arap İşbirliği Forumunun Dışişleri Bakanları Düzeyindeki İkinci Toplantısı Hk. No: 231, 11 Aralık 2009, Saraybosna’da Düzenlenecek Medeniyetler İttifakı Güneydoğu Avrupa Bölgesel Stratejisi Bakanlar Toplantısı Hk. No: 230, 09 Aralık 2009, 8 Aralık 2009 Tarihinde Yayımlanan AB Genel İşler Konseyi (GİK) Sonuçları Hk. No: 229, 08 Aralık 2009, Bağdat'ta Düzenlenen Bombalı İntihar Saldırıları Hk. No: 228, 07 Aralık 2009, Ankara'da Düzenlenecek "Regional Security Through Regional Ownership: A New Era of Cooperation" Başlıklı Konferans Hk. No: 227, 05 Aralık 2009, Pakistan’ın Rawalpindi Kentinde Meydana Gelen Terörist Saldırılar Hk. No: 226, 03 Aralık 2009, Somali’nin Başkenti Mogadişu’da Meydana Gelen Saldırı Hk. No: 225, 02 Aralık 2009, ABD Başkanı Obama’nın Afganistan'a İlişkin Açıklamaları Hk. No: 224, 01 Aralık 2009, Mindanao Uluslararası Temas Grubu Hk. No: 223, 01 Aralık 2009, NATO Dışişleri Bakanları Toplantısı Hk. No: 222, 01 Aralık 2009, İsviçre'de Minare Yapımının Yasaklanması Girişiminin Referandum Sonucu Kabul Edilmesi Hk.
No: 230, 09 Aralık 2009, 8 Aralık 2009 Tarihinde Yayımlanan AB Genel İşler Konseyi (GİK) Sonuçları Hk.

AB Zirvesi’nin 17 Aralık 2004 tarihli kararı doğrultusunda 3 Ekim 2005 tarihinde başlayan müzakere süreci, AB’nin oybirliğiyle alınmış kararları ile Müzakere Çerçeve Belgesi temelinde ve tam üyelik hedefimiz doğrultusunda kesintisiz olarak devam etmektedir.

Bugün yayımlanan Genel İşler Konseyi (GİK) Sonuçları, Aralık 2006 ile Aralık 2008 Zirve Sonuçlarına ve Müzakere Çerçeve Belgesine atıf yapmak suretiyle Türkiye’nin AB’nin müteakip genişleme stratejisinde yeralan ülke olduğunu ortaya koymakta ve katılım hedefini teyit etmektedir.

Sonuçlarda, diğer hususların yanısıra reform sürecinde son dönemde kaydedilen olumlu gelişmelere değinilmekte ve faal dış politikamızdan övgüyle söz edilmektedir.

Bununla birlikte, Dönem Başkanı İsveç başta olmak üzere, Türkiye’nin AB üyeliğinin önemini vakıf diğer Konsey üyesi ülkelerin yoğun ve iyi niyetli çabalarına rağmen ve Ada’da iki lider arasında devam eden müzakerelerin başarıyla sonuçlanması yönünde beklentiler mevcut iken, bir üye ülkenin ufuksuzluğunun GİK Sonuçlarına bazı alanlarda, uluslararası hukukla da bağdaşmayan bir şekilde yansıtıldığını görüyoruz. Bu konudaki görüşlerimiz esasen AB’li dostlarımızla paylaşılmakta olup, buna devam edilmesi tabidir. Esasen Ada’daki müzakerelere Türkiye tarafından verilen desteğin, GİK Sonuçlarında açıkça takdir edilmemiş olması ve bazı üyelerce haksız gerekçelerle askıya alınan fasıllar konusunda sessiz kalınması talihsizlik teşkil etmiştir.

Öte yandan, AB Konseyi’nin KKTC’ye uygulanan izolasyonların kaldırılmasına yönelik 26 Nisan 2004 tarihinde aldığı karar bütünüyle hayata geçirilmemiş ve bugüne değin bu yönde yapılan taahhütler tam olarak uygulamaya dahi konulmamışken, Ek Protokol konusunda Türkiye’den talepte bulunulmasının adil olmadığı açıktır.

İkili ilişkiler ile genişleme sürecinin birbirinden ayrı mütalaa edilmesi gerektiği yolundaki Komisyon saptamasının hayata geçirilmesinin ne kadar gerekli olduğu bir kez daha ortaya çıkmıştır.

Türkiye’nin nihai hedefi tam üyeliktir. Bu amaç doğrultusunda yoluna kararlılıkla devam edecektir.