NO:146 - 11 Ekim 2007, Nikiforos askeri tatbikatı hk. NO:140 - 3 Ekim 2007, Sayın Bakanımızın 4 Ekim 2007 tarihinde Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti´ne Resmi Ziyareti hk. NO:132 - 13 Eylül 2007, Cumhurbaşkanımız Sayın Abdullah Gül´ün KKTC´ne Yapacakları Ziyaret hk. NO:130 - 12 Eylül 2007, GKRY Lideri Papadopulos´un;Beyanları hk. NO:117 - 17 Ağustos 2007, GKRY Dışişleri Bakanı Markulli´nin İfadeleri hk. NO:105 -;14 Temmuz 2007, KKTC´deki Çetinkaya Futbol Takımı ile İngiliz Luton Town Futbol Takımı arasında Lefkoşa´da yapılması öngörülen maçın gerçekleştirilememiş olması hk. No:39 - Fransa ile GKRY Arasında İmzalanan Savunma İşbirliği Anlaşması hk. NO:18 - 30 Ocak 2007, Güney Kıbrıs Rum Yönetimi´nin Doğu Akdeniz´deki Ülkelerle Deniz Yetki Alanlarını İlgilendiren İkili Anlaşmalar Yapma Gayretlerini hk. NO:10;- 18 Ocak 2007, Mahmur Kampı kapatılması hk. NO:2 - 8 Ocak 2007, Lokmacı Kapısındaki Üst Geçidin Kaldırılması hk.; NO:185 - 8 Aralık 2006, AİHM Tarafından Dün Açıklanan Xenides - Arestis Başvurusunun Tazminatına İlişkin Karar Hk. No:194 - 22 Aralık 2005, AİHM´nin Rum Vatandaşı Xenides-Arestis´in Başvurusu Hakkındaki Kararı hk. 22 Eylül 2005, Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Namık Tan´ın Açıklaması No:123 - 29 Temmuz 2005, 1963 Ankara Anlaşması´nı Tüm AB Üyelerine Genişleten Uyum Protokolü hk. No:58 - 6 Nisan 2005, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi´nin Xenides-Arestis Başvurusu hk. TC Dışişleri Bakanlığı'nın GKRY'nin Gümrük Birliği'ne dahil edilmesi ile ilgili açıklaması (2 Ekim 2004) TC Dışişleri Bakanlığı'nın GKRY'nin AB üyeliği ile ilgili Açıklaması (1 Mayıs 2004) Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti;Cumhurbaşkanı Rauf Denktaş´ın AB Helsinki Sonuç Bildirisinin Kıbrıs ile İlgili Bölümüne İlişkin Açıklaması, 11 Aralık 1999 Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanının Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti´ni Ziyareti Sırasında Lefkoşa´da Basına Yaptığı Açıklama, 30 Mart 1998 Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti;Cumhurbaşkanı Rauf R. Denktaş´ın GKRY Lideri Klerides'in Kıbrıs Türk Tarafının AB Müzakerelerine Katılması Çağrısına Cevaben Yaptığı Açıklama, 14 Mart 1998 Türkiye Cumhuriyeti ;Dışişleri Bakanlığının, AB Lüksemburg Kararı İle İlgili Açıklaması, 14 Aralık 1997 Kuzey;Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Hükümetinin, AB Lüksemburg Kararları Hakkındaki Açıklaması , 14 Aralık 1997 Türkiye Cumhuriyeti - Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti;Ortak Açıklaması, 20 Temmuz 1997 Türkiye Cumhuriyeti ve Kuzey;Kıbrıs Türk;Cumhuriyeti Cumhurbaşkanları Süleyman Demirel ve Rauf R. Denktaş'ın Ortak Açıklaması, 4 Temmuz 1997
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti;Cumhurbaşkanı Rauf Denktaş´ın AB Helsinki Sonuç Bildirisinin Kıbrıs ile İlgili Bölümüne İlişkin Açıklaması, 11 Aralık 1999

İki eşit taraf olarak davet edilmiş olduğumuz ve anlamlı görüşmeler için zemin hazırlamaya yönelik dolaylı görüşmelerin New York'ta sürmekte olduğu şu aşamada, Avrupa Birliği Devlet ve Hükümet Başkanlarının Helsinki'de yaptıkları toplantıda Kıbrıs konusuyla ilgili olarak açıkladıkları görüşlere ilişkin ön değerlendirmemiz şöyledir:

AB Konseyi'nin New York'ta devam eden ve yeni bir başlangıç oluşturduğu kabul edilen dolaylı görüşmeler sürecine destek ifade etmesi memnuniyet vericidir. Ancak, bu sürecin Kıbrıs'taki iki eşit taraf arasında yürütüldüğünün ve amacının, kapsamlı bir çözüme yol açacak anlamlı müzakereler için gerekli zeminin hazırlanması olduğunun dikkate alındığı görülmektedir. Genel Sekreterin dolaylı görüşmelerin başlatılmasını mümkün kılan açıklamasının sözüne ve ruhuna özen gösterilmesi gerektiğini bir kez daha önemle vurgulamakta yarar görmekteyiz.

AB Konseyi adına ortaya konan diğer görüşler ise dolaylı görüşmeler yoluyla anlamlı müzakereler için zeminin hazırlanması amacıyla doğrudan çelişmekte ve kapsamlı bir çözüme doğru ilerlenmesi şansını zayıflatmaktadır. Ayrıca, böyle bir yaklaşımın Rum tarafının uzlaşmazlığını daha da artırmaktan başka bir amaca hizmet etmeyeceği aşikardır. Kapsamlı bir çözüme varılmaksızın, Kıbrıs adı altında Kıbrıs Rum tarafına AB'ne üyelik kapısının açık tutulmasını ise yanlış, haksız ve kabul edilemez bulmaktayız. AB'nin adadaki iki taraftan sadece biri olan Kıbrıs Rum tarafı ile hak ve adalet ilkelerine ve gerçeklere aykırı olarak Kıbrıs adı altında sürdürdüğü sürece hukuk ve uluslararası anlaşmalar temelinde şiddetle itiraz etmeye devam ediyoruz. AB'nin hem iki eşit taraf arasında kapsamlı bir çözümü desteklemesi, hem de taraflardan birini Kıbrıs adı altında kendisiyle müzakereye ehil görmesi mantık ve adalet sınırlarını zorlayan bir çelişkidir.

AB, Kıbrıs'taki iki eşit taraf arasında serbestçe müzakere edilmiş bir uzlaşmaya varılmasını güçleştirecek ve BM Genel Sekreterinin iyi niyet görevini zaafa düşürecek tutum ve davranışlardan özenle kaçınmalıdır. Bunların dikkate alınmaması sadece Kıbrıs adasından değil, bütün Doğu Akdeniz'de barış, güvenlik ve istikrara hizmet etmeyecektir.

Kıbrıs'ta iki eşit halk ve iki egemen devlet bulunduğu gerçeği inkar edilemez. Kıbrıs'ta kapsamlı bir çözüme ulaşılma şansı ancak bu gerçekler dikkate alındığı ölçüde artacaktır. AB'nin Kıbrıs konusunda izlediği bu yanlış tutum, garantör ülke ve anavatanımız Türkiye ile aramızdaki özel bağların ve ilişkilerin daha da geliştirilmesini zorunlu kılmaktadır.

Avrupa Birliği "Kıbrıs" adı altında GKRY'nin tam üyeliğini kabul ettiği takdirde adayı kalıcı olarak bölmenin ağır sorumluluğunu taşıyacaktır. AB'nin bu tarihi sorumluluğunun bilinci içinde hareket edeceğine inanmak isteriz.