- Açıklamalar
- Bakanlık Duyuruları
- 2010
- Duyuru 22, 26 Ağustos 2010
Duyuru 22, 26 Ağustos 2010
Bakanlığımızın ilk Çağrı Merkezi, Kuzey Amerika’daki temsilciliklerimizin görev bölgesini kapsayacak şekilde, Şikago Başkonsolosluğumuzun bünyesinde 2005 Aralık ayında 00 1 888 566 7656 nolu telefonla hizmet vermeye başlamıştır.
Avrupa ülkelerinde yaşayan vatandaşlarımızın da konsolosluk işlemleri hakkında telefonla iletecekleri bilgi taleplerinin karşılanması amacıyla Bakanlığımızca Ankara’da kurulan ikinci Konsolosluk Çağrı Merkezi (KÇM) de 2007 Nisan ayında 0090 312 292 29 29 nolu telefonla hizmete girmiştir.
Vatandaşlarımıza verilen konsolosluk hizmetinin tek elden yürütülmesi amacıyla, Şikago Çağrı Merkezi 25 Ağustos 2010 tarihi itibariyle Ankara’daki Konsolosluk Çağrı Merkezi’ne aktarılmış, Kuzey Amerika’dan gelen çağrılar Ankara’daki Konsolosluk Çağrı Merkezimizce yanıtlanmaya başlanmış bulunmaktadır.
Her iki telefon numarasını arayan vatandaşlarımız Ankara’da yer alan Konsolosluk Çağrı Merkezine ulaşabilmektedir.
Böylelikle, vatandaşlarımız, dünyanın neresinde ve hangi zaman diliminde olurlarsa olsunlar, tek bir telefon numarasını arayarak ulaştıkları Dışişleri Bakanlığı KÇM sayesinde, 7 gün 24 saat kesintisiz konsolosluk konularında uzman personelden bilgi alabilmekte, ayrıca işlemlerini de takip edebilmektedir. KÇM, bu anlamda, daha etkin ve hızlı konsolosluk hizmeti sağlanmasında önemli bir işlev görmektedir.